Algemene Voorwaarden
Rattrapante Watchservice
Artikel 1 – Algemeen
1.1 Rattrapante Watchservice is het uurwerk herstelbedrijf, volledige naam Rattrapante Watchservice, te Almere. Kantoorhoudende James Deanhof 10, 1325 JS te Almere. De activiteiten bestaan uit repareren van horloges in de reparatiewerkplaats van Rattrapante Watchservice te Almere. Rattrapante Watchservice biedt online biedt haar diensten en producten aan via de website www.rattrapante.nl.
Bedrijfsgegevens:
Rattrapante Watchservice
James Deanhof 10
1325 JS te Almere in Nederland
Telefoon: +31 (0)6 29303104
E-mail service: bram@rattrapante.nl
E-mail algemene informatie: info@rattrapante.nl
Website: www.rattrapante.nl
BTW nr. NL003144571B42
K.v.K. te Almere 55725686
1.2 Deze algemene voorwaarden behoren bij al de diensten en activiteiten van Rattrapante Watchservice diensten geschieden aan het adres van Rattrapante-Watchservice of anders door Rattrapante-Watchservice bepaald
Artikel 2 – Definities
Aanbieder Rattrapante Watchservice, Postbus 22133 1302CC te Almere, BTW nummer NL184970891B02, K.v.K. te Almere 55725686 naar Nederlands recht, gevestigd en kantoorhoudende. Definities afnemer r de natuurlijke of rechtspersoon, dan wel zijn rechtsopvolger(s), ten behoeve van wie door of vanwege aanbieder producten worden geleverd en / of diensten worden verricht.
Artikel 3 – Toepasselijkheid
3.1 Op alle aanbiedingen, bestellingen, overeenkomsten bij service / reparatie (diensten) en verkoop werkzaamheden die worden verricht bij Rattrapante-Watchservice, zijn bij uitsluiting van eventuele andere algemene voorwaarden de Algemene voorwaarden van Rattrapante-Watchservice van toepassing. Deze Algemene voorwaarden staan vermeld op www.rattrapante.nl. Algemene voorwaarden later genoemd: Voorwaarden.
3.2 Het accepteren van een aanbieding, dan wel het doen van een bestelling of het aanbieden van een uurwerk geschiedt onder aanvaarding van deze Voorwaarden.
3.3 Indien door een rechterlijke uitspraak of door een bindende uitspraak van een andere bevoegde instantie een van deze artikelen van deze Voorwaarden ongeldig wordt verklaard, blijven de overige bepalingen van deze Voorwaarden in stand.
3.4 Alle rechten en aanspraken, zoals in deze Voorwaarden en in eventuele nadere overeenkomsten ten behoeve van aanbieder worden bedongen, worden evenzeer bedongen ten behoeve van door aanbieder ingeschakelde tussenpersonen en derden.
Artikel 4 – Aanbiedingen / overeenkomsten
4.1 Een overeenkomst komt tot stand na acceptatie van de bestelling van de afnemer door de aanbieder. Aanbieder is gerechtigd bestellingen te weigeren, dan wel aanvullende informatie op te vragen. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, wordt dit onder vermelding van reden aan de klant medegedeeld.
4.2 Alle aanbiedingen van de aanbieder zijn vrijblijvend en de aanbieder behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen, in bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is. In geval van tussentijdse prijsstijgingen is de afnemer gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden binnen 10 ( tien ) dagen na mededeling van de prijsverhoging door de aanbieder. Ingeval de prijsverhoging het gevolg is van een wettelijk voorschrift vervalt dit recht. Prijs verhogingen bij diensten worden mondeling gemeld of gewenst schriftelijk vast gelegd.
Artikel 5 – Prijzen
5.1 In sommige gevallen is sprake van actieprijzen. Actieprijzen zijn slechts gedurende een bepaalde periode geldig zolang de voorraad strekt. Op deze prijzen kan voor of na de bepaalde periode geen aanspraak worden gemaakt.
5.2 Aanbieder kan niet gehouden worden aan prijsvermeldingen, die evident onjuist zijn, bijvoorbeeld als gevolg van kennelijke type -of druk fouten. Aan onrechtmatige prijsinformatie kunnen geen rechten worden ontleend.
5.3 Indien gedurende de looptijd van de overeenkomst een wijziging optreedt in de kosten van de aanbieder, ten gevolge van enigerlei voorziening in collectieve arbeidsovereenkomst, wet, besluit of beschikking van (semi) overheidswege ( buitenlandse overheden inbegrepen ) van dwingend rechterlijk karakter, dan wel indien buiten de invloedssfeer van aanbieder zodanige kostprijsverhogende omstandigheden optreden dat in redelijkheid van aanbieder niet langer gevergd kan worden dat de overeengekomen prijs wordt gehanteerd is de afnemer gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden binnen 10 (tien) dagen na mededeling van wijziging in de overeenkomst door aanbieder.
5.4 Alle prijzen zijn inclusief B.T.W. en exclusief bezorgen of versturen voor consumenten. Exclusief B.T.W. en exclusief bezorgen of versturen voor bedrijven.
Artikel 6 – Betalingen
6.1 Betalingen kunnen geschieden middels: 1. Storting of overmaking op ING rekening nr. NL62 INGB 0003945834 te Almere 2. Via Paypal, op adres braml60@gmail.com. De betalingen bij directe verkoop / diensten geschiedt door vooruit te betalen, dan wordt de aanbiedingen pas geleverd als de betaling binnen is.
6.2 De afnemer geeft de aanbieder toestemming om alle handelingen te verrichten, die nodig zijn om betaling te laten plaatsvinden op de door de afnemer gekozen wijze.
6.3 Indien de afnemer met enige betaling in gebreke is, is de aanbieder gerechtigd de uitvoering van de betreffende overeenkomst en daarmee samenhangende overeenkomsten op te schorten, dan wel te ontbinden.
6.4 Bij betaling per bank of giro geldt als datum van betaling de datum van creditering van de giro / bankrekening van aanbieder.
Artikel 7 – Levering
7.1 Aanbieder streeft ernaar om bestellingen (nieuwe goederen) binnen 15 (vijftien) werkdagen na ontvangst van betaling te leveren. Aanbieder is hiertoe echter niet verplicht (afhankelijk van de leverancier). De door de aanbieder opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van enige levertermijn geeft de afnemer geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de levertermijn zodanig is dat van de afnemer redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat de afnemer de overeenkomst in stand laat. De afnemer is in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren, dan wel de overeenkomst te ontbinden voor zover dat noodzakelijk is.
7.2 Het product (nieuwe goederen) moeten uiterlijk 30 (dertig) dagen na bestelling bij de afnemer geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurd, kan de afnemer de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit is niet van toepassing als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
7.3 De levering van de producten geschiedt op de plaats en het tijdstip waarop de goederen gereed zijn voor verzending aan de afnemer.
7.4 Alle producten (tot een gewicht van max.10 kg.) worden standaard verzekerd verzonden zonder extra kosten voor de afnemer. Het risico ter zake het product(en) gaat op het moment van aflevering over op de afnemer.
7.5 Indien de afnemer haar noodzakelijke medewerking tot nakoming van de verbintenis door aanbieder niet verleent. Of doordat een ander beletsel van haar zijde opkomt, is aanbieder gerechtigd om, binnen 8 (acht) dagen nadat afnemer daartoe door aanbieder in gebreke is gesteld, de overeenkomst te ontbinden. Of als ontbonden te beschouwen zonder dat daartoe rechterlijke tussenkomst vereist zal zijn en onverminderd het recht van aanbieder om van de afnemer vergoeding van geleden verlies en / of gederfde winst te vorderen. Daarnaast zal indien en zolang de door de afnemer veroorzaakte verhindering in nakoming door aanbieder voortduurt, door de afnemer van aanbieder geen nakoming kunnen worden gevorderd terwijl aanbieder gerechtigd is van de afnemer vergoeding van in redelijkheid gemaakte kosten te verlangen, voortvloeiende uit het in dit artikellid omschreven gedrag c.q. nalatigheid van de afnemer.
Artikel 8 – Transport
8.1 De wijze van verpakking, transport, verzending, e.d. wordt bepaald door de aanbieder, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
8.2 Vervoer / verzendkosten. Het versturen van goederen wordt door de vervoerder ? pakketdienst verzorgd. En de geldende kosten worden door berekend aan de koper. Alle goederen worden verzekerd verstuurd.
Artikel 9 – Eigendomsvoorbehoud
De eigendom van de geleverde goederen gaat pas over, indien de afnemer al wat de afnemer op grond van enige overeenkomst aan de aanbieder verschuldigd is, heeft voldaan. Het risico ter zake van de goederen gaat op het moment van de aflevering over op de afnemer.
Artikel 10 – Intellectuele en industriële eigendomsrechten
10.1 De afnemer dient alle intellectuele en industriële eigendomsrechten, welke rusten op de door de aanbieder geleverde producten geheel en onvoorwaardelijk te respecteren.
10.2 De aanbieder garandeert niet dat aan afnemer geleverde producten geen inbreuk maken op enig (ongeschreven) intellectueel en / of industriële eigendomsrecht van derden.
10.3 De afnemer erkent uitdrukkelijk dat alle rechten van intellectuele eigendom van weergegeven informatie, mededelingen of andere uitingen tot de producten en / of diensten met betrekking tot de internetsite berusten bij de aanbieder, haar toeleveranciers of andere rechthebbenden.
10.4 Het is de afnemer verboden gebruik te maken, daaronder het aanbrengen van wijzigingen begrepen, van de intellectuele eigendomsrechten zoals omschreven in dit artikel, zoals bijvoorbeeld verveelvoudiging, zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van aanbieder, haar toeleveranciers of andere rechthebbenden, tenzij het louter gaat om privé gebruik in relatie tot het product zelf.
Artikel 11 – Conformiteit
De aanbieder staat er voor in, dat goederen en / of diensten voldoen aan de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en / of bruikbaarheid en niet in strijd zijn met op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke en / of overheidsvoorschriften.
Artikel 12 – Reclames en aansprakelijkheid
12.1 De afnemer heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten /diensten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient de afnemer de aanbieder daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 7 (zeven) werkdagen na de aflevering (althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was) schriftelijk of via e-mail naar service@tentotwo.nl met redenen omkleed kennis te geven.
12.2 Indien de producten (goederen) niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft de aanbieder de keuze de des betreffende producten (goederen) tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.
Artikel 13 – Bedenktijd
Indien de afnemer en product (goederen) om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft de afnemer het recht het product (goederen) binnen 7 (zeven) werkdagen na aflevering aan de aanbieder te retourneren. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien; – de aanbieder schriftelijk door de afnemer op de hoogte wordt gebracht en de aanbieder de afnemer kenbaar maakt hoe te handelen. – de aanbieder het product onbeschadigd/ongedragen en in de originele, onbeschadigde verpakking het product verstuurd en onbeschadigd is ontvangen door de aanbieder. De afnemer heeft het recht om de verpakking te openen om het product te bekijken en de werking ervan te controleren. De retour verzendkosten zijn voor rekening van de afnemer, de termijn van de retourzending is 7 (zeven) werkdagen. Retourzendingen dienen te worden aangemeld via: info@tentotwo.nl . Indien de afnemer gebruikt maakt van in dit artikel beschreven recht van retourzending binnen de gestelde tijd van 7 (zeven) werkdagen, is de aanbieder verplicht binnen 30 (dertig) dagen het betaalde bedrag terug te betalen. Als het artikel is afgeprijsd of een actieprijs heeft ontvangt u bij retournering van dit artikel geen contant geld terug, maar krijgt u de aankoopwaarde in tegoedbonnen.
Artikel 14 – Bestellingen en communicatie
Voor misverstaan, verminkingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van bestellingen en mededelingen ten gevolge van het gebruik van Internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen afnemer en aanbieder, dan wel tussen aanbieder en derden, voor zover betrekking hebbend op de relatie tussen afnemer en aanbieder, is de aanbieder niet aansprakelijk, tenzij en voor zover sprake mocht zijn van opzet of bewuste roekeloosheid van de aanbieder.
Artikel 15 – Overmacht
15.1 Aanbieder heeft in geval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van de bestelling van de afnemer op te schorten, dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, dat door dit schriftelijk aan de afnemer mee te delen en dat zonder dat de aanbieder gehouden is tot enige schadevergoeding, tenzij dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.
15.2 Indien aanbieder bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen is aanbieder gerechtigd het al geleverde of uitgevoerde c.q. het leverbare of uitvoerbare deel afzonderlijk te factureren, en is de afnemer gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke overeenkomst. Dit is echter niet van toepassing als al geleverde of uitgevoerde (c.q. leverbare of uitvoerbare delen) geen zelfstandige waarde hebben.
Artikel 16 – Aansprakelijkheid
16.1 Aanbieder is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard of omvang dan ook, die is ontstaan door of in verband met de uitvoering van wat aanbieder met afnemer is overeengekomen, waaronder is begrepen nalatigheid van door aanbieder ingeschakelde derden, tenzij aanbieder opzet of bewuste roekeloosheid kan worden verweten. Onverminderd het in dit lid en andere artikelen van deze Voorwaarden bepaalde is aanbieder in ieder geval nimmer aansprakelijk voor: Schade tengevolge van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik van het product of door gebruik van het product voor andere doeleinden dan waarvoor het geschikt of bestemd is; Bedrijfs – en / of gevolgschade, door welke oorzaak dan ook ontstaan; Schade ten gevolge van verlies van gegevens vastgelegd op magnetische informatiedragers; Schade veroorzaakt door medewerkers van de aanbieder en/of door haar ingeschakelde derden, door welke oorzaak dan ook ontstaan; Schade door overmacht in de zin van artikel 15.
Artikel 17 – Garantie
17.1 De volgende garantiebepalingen tasten niet de wettelijke rechten van de afnemer aan. Aanbieder verplicht zich de bepalingen van de fabrieksgarantie van de geleverde producten (goederen) op te volgen. Indien de fabrieksgarantie periode minder dan 12 ( twaalf) maanden is zal de aanbieder een garantieperiode van 12 (twaalf) maanden hanteren. De aanbieder garandeert (bij levering van goederen) een goede werking van het uurwerk en/of instrumenten binnen de grenzen, die in alle redelijkheid daar aan gesteld mogen worden. Ingeval van fabrieksfouten en/of defecte onderdelen zullen deze gratis worden gerepareerd of vervangen. Aanbieder heeft het recht om af te zien van reparatie en het product te vervangen door een zelfde nieuw product, of indien dit onmogelijk is door een gelijkwaardig product. De aanbieder garandeert (bij levering van diensten) een goede werking van het uurwerk en/of instrument binnen de grenzen van de afspraken (overeenkomst). De garantie periode, bij leveren van diensten, is minimaal 3 maanden op het gerepareerde deel. Langere periode is mogelijk afhankelijk van de herstellingen en wordt overeengekomen. Bij aanbieden van diensten zoals batterij vervangen voor een horloge, kunnen we geen garantie geven op o.a.–niet doorlopen van het uurwerk, -condensvorming, -waterdichtheid, – uitvallen functies, -knoppenstoring, – en dergelijke.
17.2 Onverminderd het in het vorige lid bepaalde kan de afnemer geen beroep doen op zijn recht op garantie in geval van een van onderstaande bepalingen: Indien afnemer wijzigingen aan de zaken heeft aangebracht c.q. heeft laten aanbrengen, waaronder ook reparaties vallen die niet door of namens aanbieder zijn verricht; Indien de fouten geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik; Indien de fouten zijn opgetreden tengevolge van blikseminslag, brand- of waterschade, of door andere van buitenkomende oorzaken of onheilen; Indien de afnemer de zaken heeft verwaarloosd; Indien de afnemer de zaken op andere wijze onachtzaam heeft behandeld, of zodanig heeft behandeld dat het risico naar verkeersopvattingen voor rekening van de afnemer behoort te komen.
17.3 Binnen de garantietermijn zal afnemer, na het vaststellen van een defect, hiervan onverkort melding maken aan de aanbieder en aanbieder in de gelegenheid stellen om de noodzakelijke maatregelen te nemen om de klacht te verhelpen, dan wel verdere schade aan het uurwerk en/of instrument te voorkomen.
17.4 Reparaties, die namens aanbieder zijn verricht door derden, worden slechts vergoed mits daar schriftelijk opdracht voor gegeven is door de aanbieder.
Artikel 18 – Ontbinding / beëindiging
De afnemer wordt geacht in verzuim te zijn: Indien de afnemer enige verplichting uit de overeenkomst niet of niet-tijdig nakomt; Indien aanbieder goede gronden heeft te vrezen dat de afnemer in de nakoming zal tekortschieten en deze niet voldoet aan een aanmaning om zich binnen een in de aanmaning gesteld redelijk termijn bereid te verklaren zijn verplichtingen na te komen; Indien de afnemer zijn eigen faillissement aanvraagt, in staat van faillissement wordt verklaard, tot boedelafstand overgaat, een verzoek tot surseance van betaling indient, dan wel beslag op het geheel of een gedeelte van zijn vermogen wordt gelegd en dit niet binnen 10 (tien) dagen na beslaglegging wordt opgeheven; Bij overlijden van de afnemer, wanneer deze een natuurlijk persoon is. In geval van verzuim van de afnemer is aanbieder gerechtigd zonder enige verplichting tot schadevergoeding, en onverminderd de haar toekomende rechten: de overeenkomst geheel of gedeeltelijk ontbonden te verklaren door een daartoe gerichte schriftelijke mededeling aan de afnemer en / of, door de afnemer aan aanbieder verschuldigd bedrag terstond in zijn geheel op te eisen en/of, het eigendomsvoorbehoud in te roepen. In geval de overeenkomst op enigerlei wijze wordt beëindigd of ontbonden, blijven de bepalingen betreffende ontbinding / beëindiging, toepasselijk recht en geschillen onverkort van toepassing. Alle buitengerechtelijke kosten, die in redelijkheid door aanbieder dienen te worden gemaakt teneinde, nadat de toestand van verzuim voor de afnemer is ingetreden. Deze kosten om betaling van de afnemer te verkrijgen, zijn voor rekening van de afnemer.
Artikel 19 – Diversen
19.1 Indien de afnemer aan de aanbieder schriftelijk opgave doet van een adres, is de aanbieder gerechtigd aan dit adres alle bestellingen te verzenden, tenzij de afnemer de aanbieder schriftelijk opgave doet van een ander adres waaraan de bestellingen dienen te worden gezonden.
19.2 Indien een of meer van de bepalingen van deze Voorwaarden of enige andere overeenkomst met de aanbieder in strijd mocht zijn met enig toepasselijk rechtsvoorschrift, zal de betreffende bepaling komen te vervallen en zal deze worden vervangen door een door de aanbieder vast te stellen nieuwe rechtens toelaatbare vergelijkbare bepaling.
19.3 De aanbieder is bevoegd om bij de uitvoering van uw bestelling(en) gebruik te maken van derden.
Artikel 20 – Toepasselijk recht en geschillen
20.1 Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze Voorwaarden van toepassing zijn, evenals op deze Voorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
20.2 Met klachten kunt u terecht bij Rattrapante-Watchservice op het bij paragraaf 1.1 genoemde e-mail adres. Rattrapante-Watchservice zal de ontvangst van uw klacht per omgaande bevestigen en binnen 30 (dertig) dagen op uw klacht reageren.